Opinia gości w internecie – co powinni wiedzieć właściciele i menadżerowie lokali gastronomicznych

Marketing internetowy jest bardzo ważny w działaniach każdej branży, nie inaczej jest w biznesach gastronomicznych. Te jednak, szczególnie bardzo narażone są na tysiące opinii odwiedzających. Dzieje się tak z wielu powodów. Przede wszystkim dlatego, że jedzenie spełnia funkcję głodu, czy też pragnienia – jest więc podstawową piramidy potrzeb. Ludzie jak w żadnym innym aspekcie chętniej podzielą się więc opiniami, a najszczerzej wyrażają je w internecie. Ciekawym jest fakt, że to właśnie ta sfera nie może być zaniedbana przez biznesy. Bez znaczenia, czy są to małe, czy duże firmy. Najważniejsze jest, by odpowiadały na ewentualne wątpliwości i rozwiewały negatywne wrażenie. Szczególnie warto dbać o opinię w internecie, ponieważ:
- Zawsze może znaleźć się osoba, która w łatwy sposób nam zaszkodzi. Gastronomia to sfera w której bardzo dużą uwagę skupia się wokół higieny i traktowania gości.oddłużanie chwilówek jednolite tło drukarskie https://booklet.pl/pomoc/spady-drukarskie-oraz-marginesy-bezpieczenstwa Spady drukarskie ora
Wystarczy nieuwaga i gorszy dzień, a uparty klient może zrobić nam bardzo negatywną opinię. Oczywiście nie zawsze są to działania nieumyślne;
- W nawiązaniu do punktu pierwszego – najważniejsze jest, aby unikać sytuacji nieuczciwych. Nie ma nic gorszego niż niezdrowe pogrywanie z konkurencją, co może odbijać się tym samym. Obecnie na rynku istnieje wiele szemranych firm, które w istocie zajmują się generowaniem tzw. czarnego PR, który jak nic podobnie – wpływa strasznie negatywnie na działania każdego biznesu;
- O opinię klientów, czy też gości trzeba dbać nie tylko w sposób oferowania maksymalnie dobrej obsługi, produktów, potraw i napojów. Należy także pamiętać, by pozostawać z nimi w stałym kontakcie – odpowiadać na zapytania, umożliwiać rezerwację z poziomu online itd.;
- Opinia krążąca w internecie jest niestety obecnie bardzo wiarygodna. Wszystko dlatego, że wyrażają ją użytkownicy, którzy są podpisani imieniem, nazwiskiem lub chociażby nickiem. Fakt, że nie muszą być oni realni, a nawet nie musieli odwiedzić naszego lokalu jest tu najmniej istotny.
.

Przeczytaj również: Social media marketing – odłam marketingu internetowego
Kategorie artykułów
Polecane artykuły

Kariera zagraniczna w sporcie
Rozwijanie kariery często budzi w nas skojarzenia z działalnością prowadzoną w zakresie prac biurowych. Owszem, zdarza się również, że kariera zagraniczna w pewien sposób objawia się w eksporcie produkowanych przez siebie dóbr za granicę. akcesoria.omijanie-korkow.com.pl https://www.staplesadvanta

Przyjazna przestrzeń
Zwykło się mówić, że wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Jak więc sprawić, aby dobrze było nam, również poza nim? Odpowiedź jest stosunkowo prosta. Należy stworzyć przyjazną przestrzeń wszędzie tam, gdzie na co dzień przebywamy. Zakłady pracy, szkoły, szpitale, a nawet ulice i parki, powinny być